MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Zamówienia publiczne w praktyce z uwzględnieniem najnowszych zmian. Elektronizacja, RODO (3 dni)

Wykład w oparciu o prezentację multimedialną, która uwzględnia m.in. opinie Urzędu Zamówień Publicznych, interpretacje z wyników kontroli Prezesa UZP, Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, interpretacje z orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów okręgowych i Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych. Podczas szkolenia wykładowca przeprowadzi warsztaty, w trakcie których uczestnicy podzieleni na grupy będą oceniać konkretne przypadki z praktyki udzielania zamówień publicznych. Przedmiotem szkolenia będzie również ocena prawna i propozycje rozwiązań problemów związanych z tematyką szkolenia poruszanych przez uczestników. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy z zakresu Prawa zamówień publicznych z uwzględnieniem najnowszych zmian i interpretacji, w tym przedstawienie najistotniejszych zagadnień z jakimi spotykają się zamawiający i wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i ich oceny w wynikach kontroli zamówień publicznych i orzecznictwie.

Uwaga! Szkolenie uwzględnia najnowsze orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień poruszające istotne zagadnienia takie jak:

skutki złożenia skanu oferty,

prawidłowość e-podpisu,

nieprawidłowe działanie platformy elektronicznej,

wadium w postaci niepieniężnej.

Szkolenie obejmuje zasady działania narzędzi do komunikacji elektronicznej: miniPortalu – bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP oraz docelowych systemów (Platforma e-Zamówienia i Portal e-Usługi).

11 września 2019 r. Sejm uchwalił nową ustawę Prawo zamówień publicznych, która ma na celu m.in. zwiększenie konkurencyjności i efektywności zamówień publicznych. Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2021 r. Szkolenie uwzględnia najważniejsze zmiany wprowadzane nową ustawą.

Grupa docelowa

Szkolenie dla zamawiających: kierowników jednostek, pracowników wydziałów zamówień publicznych i audytu oraz wszystkich zainteresowanych tematyką zamówień publicznych w szczególności wykonawców przedstawicieli firm startujących w przetargach.

Program

1. Elektronizacja zamówień publicznych:

regulacje zawarte w ustawie, które znajdą zastosowanie od 18.10.2018 r.,

rozporządzenie z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych,

wymóg użycia środków komunikacji elektronicznej w zakresie JEDZ od 18.04.2018 r.,

informacje Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Cyfryzacji na temat Platformy e-Zamówienia,

Platforma e-Zamówienia a Portal e-Usług w procesie udzielania zamówień publicznych.

zmiany w rozporządzeniach związane z elektronizacją obowiązujące od 18 października 2018 r.

miniPortal e-zamówień – zasady działania bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP.

2.Kontrowersje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

opis wskazujący na konkretny produkt, w tym przykłady z branży informatycznej, medycznej, motoryzacyjnej,

opis poprzez wskazanie znaków towarowych, definiowanie równoważności ofert przez zamawiającego - jakie konsekwencje może mieć wadliwa definicja ofert równoważnych,

wymaganie zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane,

podział zamówienia na części – uzasadnienie niedopuszczenia składania ofert częściowych.

3.Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia w opiniach UZP i wynikach kontroli:

plan postępowań o zamówienia publiczne,

praktyczne skutki wytycznych UZP dotyczących odróżniania części zamówienia od odrębnego zamówienia, wartość zamówienia finansowanego z różnych źródeł,

czy zastosowanie art. 6a może prowadzić do wyłączenia części zamówienia spod rządów ustawy,

problem z prawidłowym oszacowaniem wartości robót dotyczących jednego przedsięwzięcia budowlanego ale odrębnych obiektów budowlanych,

problem zamówienia nieplanowanego - czy jest odrębnym zamówieniem czy częścią większego zamówienia,

jak ustalić wartość zamówienia w przypadku unieważnienia postępowania dla niektórych części zamówienia,

czy kody CPV mają znaczenie dla ustalenia wartości zamówienia.

4. Problemy związane z formułowaniem kryteriów oceny ofert:

niedookreślony sposób oceny ofert,

dyskryminujące kryteria (faworyzujące konkretny produkt),

związanie kryterium z przedmiotem zamówienia.

5. Warunki podmiotowe:

proporcjonalność warunku do przedmiotu zamówienia,

warunek niejednoznaczny - czy można interpretować go przy pomocy opisu przedmiotu zamówienia,

warunek utrudniający uczciwą konkurencję, w tym warunek odnoszący się do źródła finansowania wcześniejszego zamówienia, warunek ograniczający możliwość wykazania doświadczenia u określonych zamawiających,

warunki stawiane konsorcjum,

wykluczenie wykonawcy i procedura samooczyszczenia.

6. Dokumenty wymagane od wykonawców:

żądanie dokumentów od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w tym problem aktualności dokumentów,

formułowanie katalogu dokumentów niezgodnie z treścią rozporządzenia,

żądanie od wykonawców dokumentów, które nie są niezbędne do prowadzenia postępowania, w szczególności w sytuacji braku sprecyzowania warunku udziału w postępowaniu,

nadmierne żądania w odniesieniu do konsorcjum.

7. Ogłoszenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia:

braki w treści ogłoszenia,

niezgodność ogłoszeń,

zmiana ogłoszenia.

8. Przesłanki wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę:

negocjacje bez ogłoszenia ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia,

zamówienie z wolnej ręki udzielane monopoliście, w tym określenie obszaru monopolu wykonawcy, zamówienie z wolnej ręki na zmiany w dokumentacji projektowej, na nadzór autorski, środki dowodowe dla wykazania monopolu, pojęcie rozsądnego rozwiązania alternatywnego,

zamówienie z wolnej ręki udzielane ze względu na wyjątkową sytuację, w tym ze względu na możliwość utraty dotacji, unieważnienie postępowania jako nieprzewidywalna okoliczność, brak konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia,

zamówienie z wolnej ręki ze względu na unieważnione postępowanie - problem istotnej zmiany warunków zamówienia,

zamówienia in-house w świetle opinii UZP i orzecznictwa,

przykłady zamówień dla których UZP negatywnie zaopiniował możliwość stosowania trybu zapytania o cenę.

9. Potencjał innego podmiotu w orzecznictwie:

w jakim zakresie wykonawca nie może się posłużyć potencjałem innych podmiotów,

czy zamawiający ma prawo żądać dokumentów od osób fizycznych współpracujących z wykonawcą?

zobowiązanie warunkowe innego podmiotu,

powołanie się kilku wykonawców na potencjał jednego podmiotu,

treść zobowiązania innego podmiotu,

procedura zmiany innego podmiotu w trakcie postępowania w świetle wyroków TSUE I KIO.

10. Uzupełnianie dokumentów:

katalog dokumentów podlegających uzupełnieniu,

uzupełnienie dokumentów a zmiana treści oferty, w tym problem dopuszczalności uzupełniania próbek produktów,

uzupełnienie JEDZ,

aktualność uzupełnionych dokumentów,

ile razy wzywa się wykonawcę do uzupełnienia dokumentów,

treść wezwania do uzupełnienia i termin na uzupełnienie dokumentów,

wymagana forma uzupełnianych dokumentów,

uzupełnienie dokumentów przez wykonawcę bez wezwania zamawiającego,

zatrzymanie wadium za nieuzupełnienie dokumentów.

11. Wnoszenie i zwrot wadium:

termin wnoszenia wadium w pieniądzu,

wadium wniesione przez podmiot trzeci,

typowe wady gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych,

gwarancja składana przez konsorcjum – kontrowersje w najnowszym orzecznictwie.

12. Kontrowersje w orzecznictwie dotyczące terminu związania ofertą:

upływ terminu związania ofertą przed wyborem oferty,

odwołanie wniesione przez wykonawcę niezwiązanego ofertą,

czy termin związania ofertą oblicza się według reguł Kc?

 13. Przykłady dotyczące odrzucenia oferty:

niezgodność z ustawą, w tym brak oświadczenia o obowiązku podatkowym w zakresie VAT,

niezgodność treści oferty z treścią siwz, w tym brak wyceny pozycji w kosztorysie ofertowym, oświadczenie o podwykonawcach,

rażąco niska cena,

wykonawca niezaproszony do składania ofert,

błąd w obliczeniu ceny - konsekwencje orzeczenia Sądu Najwyższego dotyczącego stawek VAT w orzecznictwie KIO,

brak zgody na poprawienie omyłki w ofercie, w tym jak interpretować milczenie wykonawcy zawiadomionego o poprawce.

 14. Inne przykłady naruszenia przepisów:

zakres świadczenia wykonawcy - czy umowa może być zawarta na innych warunkach niż wynikające z siwz i oferty,

nie zastosowanie ustawy do zamówienia,

wyłączenie osoby wykonującej czynności w postępowaniu,

poprawianie omyłek w ofertach,

zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

15. Odwołania do Prezesa KIO w tzw. procedurze krajowej:

problem dopuszczalności odwołania poniżej progów unijnych dla usług społecznych,

odwołanie na wybór najkorzystniejszej oferty dla zamówień poniżej progów unijnych.

16. Zmiany wprowadzane nową ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym:

odformalizowanie procedur oraz rozszerzenie możliwości składania odwołań dla zamówień o wartości poniżej progów unijnych,

wykaz klauzul, których nie można zawrzeć w umowie, nowe klauzule waloryzacyjne,

utworzenie jednego sądu do rozpatrywania skarg na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.

Certyfikaty

Wydajemy certyfikaty uczestnikom szkolenia.

Prowadzący

Marcin Płużański, prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),

Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),

Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,

Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,

Kontrola zamówień publicznych,

Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),

Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,

SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),

współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,

Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Harmonogram

1 dzień (przed szkoleniem)

17.00 - 19.00 zakwaterowanie

19.00 kolacja

1 dzień:

08.00 - 09.00 śniadanie

09.00 - 10.30 zajęcia

10.30 - 10.40 przerwa na kawę

10.40 - 13.00 zajęcia

13.00 - 14.00 obiad

14.00 - 15.30 zajęcia

19.00 kolacja integracyjna

2 dzień:

08.00 - 09.00 śniadanie

09.00 - 10.30 zajęcia

10.30 - 10.40 przerwa na kawę

10.40 - 13.00 zajęcia

13.00 - 14.00 obiad

14.00 - 15.30 zajęcia

19.00 kolacja

3 dzień:

08.00 - 09.00 śniadanie

09.00 - 10.30 zajęcia

10.30 - 10.40 przerwa na kawę

10.40 - 13.00 zajęcia

13.00 - 14.00 obiad

Informacje organizacyjne

1450 zł - cena standardowa (bez noclegu)

Uwaga!

2290 zł - cena standardowa, obejmująca noclegi i pełne wyżywienie

cena szkolenia obejmuje:

3 noclegi w pokoju 2-osobowym, pokój 1 osobowy za dopłatą 400 zł,

pełne wyżywienie (śniadania, obiady, kolacje ( w tym kolacja integracyjna w karczmie góralskiej), przerwy kawowe),

udział w szkoleniu,

komplet materiałów szkoleniowych (materiały autorskie + materiały w formie elektronicznej, notatnik, długopis firmowy),

zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,

konsultacje poszkoleniowe (emailowe)

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %

ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko państwa instytucji, gdzie termin, miejsce i program szkolenia jest dostosowany do państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.

Uwaga! Promocje nie łączą się.

ATUTY HOTELU LOGOS ***

komfortowe pokoje

kameralna Strefa Wellness & Spa (sauna fińska, łaźnia parowa, jacuzzi, siłownia, studio cardio),

nowoczesne, klimatyzowane sale konferencyjne,

przytulna kawiarnia z tarasem widokowym na Giewont,

ciekawy wystrój wnętrz, nawiązujący do regionalnych wzorów,

piękne otoczenie, ciepła, rodzinna atmosfera oraz tradycyjna góralska gościnność,

gwarancja wypoczynku w ciszy i spokoju dzięki lokalizacji w pobliżu parku miejskiego, a zarazem w niewielkiej odległości od Krupówek,

bliskość Doliny Białego, Doliny Strążyskiej oraz Wielkiej Krokwi.

Informacje podstawowe

Cena: 1450 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem Pobierz ofertę/formularz zamówienia

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Marzena Płużańska